Aktualności

14-06-2013 Wycieczka do Krakowa

12 czerwca uczniowie klasy I i II wraz z wychowawcami i Rodzicami udali się na wycieczkę do Krakowa. Wizytę w tym historycznym mieście rozpoczęliśmy od Wawelskiego Wzgórza. Razem z przewodnikiem zwiedziliśmy Katedrę Królewską z Wieżą Zygmuntowską i kryptami, w których znajdują się groby królów i narodowych bohaterów. Podziwialiśmy także arkadowy dziedziniec Zamku Królewskiego.

Ze Wzgórza Wawelskiego na bulwary wiślane zeszliśmy prastarą jaskinią, czyli słynną Smoczą Jamą. Tam przywitaliśmy się z Wawelskim Smokiem.

Po krótkim odpoczynku i zrobieniu pamiątkowych zdjęć ze smokiem udaliśmy się Drogą Królewską w stronę Rynku. Spacerując najstarszymi uliczkami miasta dotarliśmy na ulicę Franciszkańską, gdzie zwiedziliśmy jedną z piękniejszych świątyń Krakowa - Kościół Franciszkanów z witrażami Stanisława Wyspiańskiego oraz krużganki klasztoru OO. Franciszkanów. Przy ul. Franciszkańskiej 3 zatrzymaliśmy się  na chwilę przy słynnym "oknie papieskim".

Kolejnym punktem zwiedzania był niezwykły dziedziniec Collegium Maius - najstarszego budynku uniwersyteckiego w Polsce.

Po tak wyczerpującej wędrówce i  sporej dawce historycznych wiadomości wszyscy z radością przyjęli wiadomość, że nadszedł czas na odpoczynek i długo wyczekiwany obiad, który zjedliśmy w McDonaldzie w pobliży Rynku.

Po przerwie obiadowej,  przejściem przez Sukiennice, obok Wieży Ratuszowej i Kościółka św. Wojciecha udaliśmy się do najważniejszej świątyni Krakowa - Kościoła Mariackiego ze słynnym ołtarzem Wita Stwosza.

W drodze powrotnej do domu odwiedziliśmy Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Krakowie-Łagiewnikach, gdzie znajduje się m.in. bazylika konsekrowana w 2002 roku przez papieża Jana Pawła II, a także kaplica ze słynnym obrazem Jezusa Miłosiernego i grobem św. Faustyny.

To był wyczerpujący dzień, pełen wrażeń. W późnych godzinach wieczornych – bardzo zmęczeni, ale zadowoleni, wróciliśmy do domu. Wizyta w Krakowie była ciekawą lekcją historii Polski, którą zapamiętamy na długo.