Aktualności
08-09-2020 mLegitymacja szkolna - procedura wydawania
Na mocy podpisanego przez szkołę porozumienia z Ministerstwem Cyfryzacji każdy uczeń naszej szkoły ma możliwość otrzymania mLegitymacji.
mLegitymacja Szkolna to dokładnie to samo, co „zwykła” legitymacja szkolna, ale w telefonie. Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wydano wcześniej tradycyjną (papierową) wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest tożsamy z okresem ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji z powodu uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.
mLegitymacja Szkolna to bezpieczne narzędzie, dzięki któremu uczniowie potwierdzą przysługujące im uprawnienia, za pomocą telefonu komórkowego. Z mobilnej wersji legitymacji można korzystać w tych samych sytuacjach, co w przypadku „tradycyjnych” dokumentów. Za pomocą mLegitymacji potwierdzimy status ucznia podczas kontroli biletów, czy zakładania karty w bibliotece. Będzie ona również podstawą do otrzymania przysługujących zniżek.
Warunki konieczne, aby uruchomić mLegitymację:
- posiadanie telefonu z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0.
- złożeniewniosku do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji oraz nadania uprawnień do Systemu.
- wysłanie na adres sekretariatu zdjęcia legitymacyjnego
- pobranie Aplikacji mObywatel, potwierdzenie regulaminu.
- po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomienie Systemu na urządzeniu.
Wniosek o wydanie mLegitymacji -SP Kośmidry (do pobrania)
Wniosek o anulowanie mLegitymacji - SP Kośmidry (do pobrania)
Instrukcja instalacji mLegitymacji dla uczniów
Procedura wydawania mLegitymacji szkolnych
w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Kośmidrach
1. Na mocy podpisanego przez szkołę porozumienia z Ministerstwem Cyfryzacji każdy uczeń przyjęty do szkoły ma możliwość otrzymania mLegitymacji (dokument elektroniczny).
2. mLegitymacja wydawana będzie na wniosek rodzica/opiekuna prawnego
3. Wniosek można pobrać ze strony szkoły lub w sekretariacie.
4. Do wniosku należy dołączyć zdjęcie legitymacyjne wysłane na adres szkola@kosmidry.pl
5. mLegitymacja szkolna wydawana jest i anulowana nieodpłatnie.
6. mLegitymacja szkolna ważna jest do 30 września kolejnego roku szkolnego, do momentu ukończenia szkoły i corocznie potwierdzana przez pracownika sekretariatu szkoły.
7. W przypadku zgubienia lub kradzieży telefonu należy niezwłocznie poinformować sekretariat szkoły o zaistniałej sytuacji i złożyć wniosek o jej anulowanie.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 939 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 października 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych: (Dz.U. 2018 poz. 2011)
Kolejność działań:
1. Pobrać wniosek, wypełnić i dostarczyć do sekretariatu szkoły.
2. Wysłać zdjęcie dziecka (dzieci) na adres szkola@kosmidry.pl (aktualne zdjęcie spełniające wymogi zdjęcia dokumentowego w formacie JPG lub JPEG o rozmiarze max. 2,5 MB i wymiarach minimum 500x600 px.).
3. Oczekiwać informacji o terminie odbioru kodu QR i kodu aktywacyjnego do aplikacji mObywatel
Kody dostępu rodzic odbiera osobiście w sekretariacie szkoły.
4. Zainstalować aplikację mObywatel ze sklepu Google Play lub Apps Store. W usłudze Legitymacja szkolna zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny mLegitymacji.
Wymagania techniczne dla urządzeń mobilnych:
- Systemy operacyjne Android w wersji 6.0 lub wyższej, lub iOS w wersji nie niższej niż 10.3,
- połączenia z Internetem.
Ważne linki:
- Ministerstwo Cyfryzacji - ważne usługi w smartfonie
- Informacje o publicznej aplikacji mobilnej
- Regulamin usługi mLegitymacja szkolna w Aplikacji mObywatel